BellaDonna, sen sist

Förlåt, blev inget inägg igår.
Tänkte bara berätta lite kort vad som har hänt sen sist. Det har varit nyår, jul lov, kurser  och tävlingar. 
Tävlingarna med BellaDonna har gått bra, kursen också. (Kan tänkta mig att det är henne de flesta undrar över)

Det hände dock en liten olyckshändelse med BellaDonna vid ett tillfälle så hon stod stilla ett tag, veterinären kom ut och undersökte och gjorde de åtgärder som behövdes, nu mår hon bra igen och är i full gång. Vi var bland annat på Pay n' Ride i helgen som var, det blev ett missförstånd och de hade skrivit ut fel start tider på hemsidan så jag fick flyttas till senare vilket gjorde att BD blev sjukt trött efter en låång framridning.. och då blev jag sur för att det inte gick som jag ville osv, vilket drog ner procenten + min felridning.. är ändå efter att ha tittat på filmerna och sett protokollet ganska så nöjd. Även hoppningarna har jag varit nöjd med, nästa tävling är på söndag! Vi har inplanerat en hel del tävlingar och träningar nu, vilket känns så sjukt kul!
 
Sen till den stora frågan, om jag tänker ha kvar BellaDonna?
Svar, nej. Det är något som går igenom mitt huvud varje dag, att jag snart inte får se den här ponnyn på samma sätt igen, varje dag och ha henne att åka till. Det gör ont. Men jag vet, jag är för lång för henne och jag vill egentligen så mycket mer. Jag behöver en storhäst för att kunna utvecklas mer just nu, för att utvecklas frammåt. Jag skulle egentligen mer än gärna behålla BellaDonna till sista dagen, sista andetagen, vill inte att någon ska tro något annat, jag älskar henne, över allt annat. Lisa har dock redan börjat titta på storhästar, vilket hon nog märker att jag är lite skeptisk till, önskar att man kunde krympa, vrida tillbaka tiden så att jag kunde få lite längre tid med min fina ponny..!
Trotts detta i mitt huvud så ska jag göra det bästa av tiden vi har kvar tillsammans, nu är det både dressyr och hopptävlingar inbokade, även en fotoshoot står på schemat och massa skojj. Jag ser fram emot sista tiden med BellaDonna, dock inte att tiden kommer att ta slut. Vi ska göra det bästa av tiden som är kvar, min prinsessa!
 
Här är lite bilder från den senaste tiden, fattar dock inte min nya data så jävla bra så jag fattar inte hur man roterar bilderna haha, så ni får vrida på huvudet tills jag hittat knapparna! ;)



Här har ni två bilder på BD som är tagna för ca 2 veckor sedan. Detta var första gången jag red ordentligt på henne efter skadan, så här var hon inte helt igång och var inte i närheten av så bra som hon varit. Men två bilder  från ett av de tre kommande ridpassen som vi fotade!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Hur lång är du? När åker hon hem?

2013-02-20 // 12:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback